Negueira de Muñiz é declarada territorio libre de eólicos.

Información
Localidades de Galicia | 31 Enero 2022 | 1040 votos | Correo electrónico | Imprimir

A Plataforma Stop Eólicos Negueira comparte a decisión tomada no último pleno de 2021 do concello de Negueira de Muñiz de declararse territorio libre de eólicos.

 

Presentación: O pasado 20 de decembro, no último pleno do ano, o concello de Negueira de Muñiz declarouse territorio libre de eólicos. No único punto do día, incluido a raíz da presentación dunha moción da Agrupación Municipal Negueira Viva, debatiuse sobre o perxudicial que resultaría para o concello a implantación de explotacións eólicas debido ao gran valor ecolóxico e a fraxilidade ambiental da contorna.

 

A población agrupada en torno á Plataforma Stop Eólicos Negueira considera a decisión unha moi boa nova e espera que anime a outros concellos a facer o mesmo co fin de evitar os danos irreparables que causan este tipo de proxectos. Porén, a plataforma di ser consciente de que este é só un pequeno paso na dirección correcta e non se debe baixar a garda ante a ameaza dos plans das grandes corporacións do sector eléctrico en toda a contorna. De feito, xa existe unha ameaza real, pois hai proxectado un novo parque eólico na Serra de Liñares que contravén esta declaración.

 

O concello na súa totalidade pertence á Reserva da Biosfera Río Eo, Oscos e Terras de Burón e unha gran parte do territorio é Zona de Especial Protección de Aves (ZEPA) e está protexido pola Rede Natura 2000, o que explica a traxedia que representaría a construcción de enormes parques de eólicos e as súas correspondentes vías de evacuación. Ademais, o concello ainda conserva na súa memoria as nefastas consecuencias de ter sufrido outro expolio por parte da industria enerxética a mediados da década de 1950 coa construcción do encoro de Grandas de Salime. Este encoro supuxo a expropiación das terras máis fértiles e pobos enteiros quedaron somerxidos baixo as súas augas. Tamén, deixou ao concello dividido en dous e varias parroquias quedaron prácticamente incomunicadas, condenando a unha das súas ribeiras á súa case completa despoboación.

 

A Plataforma Stop Eólicos Negueira recoñece a necesidade dunha transición enerxética pero oponse á que está baseada nun modelo expoliador e depredador, no que non existe participación social nin garantías de protección medioambiental, e que se presenta de forma fraudulenta mediante proxectos fragmentados coa finalidade de ocultar o seu impacto real. A implantación deste tipo de explotacións eólicas supoñería privar de futuro á poboación do concello, que está aumentando, rexuvenecendo e liderando proxectos innovadores respetuosos co medio.

 

 

Contacto: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

 

 

 

 

 

(en castelán)

 

NOTA DE PRENSA

 

Titular: Negueira de Muñiz es declarada territorio libre de eólicos.

O SLG denuncia a ofensiva eólica DE fEIJÓO contra as serras do leste e  algúns dos espazos naturais máis valiosos da Galiza - Xornal Galicia |  Xornal Galicia La Plataforma Stop Eólicos Negueira comparte la decisión tomada en el último pleno de 2021 del ayuntamiento de Negueira de Muñiz de declararse territorio libre de eólicos.

 

El pasado 20 de diciembre, en el último pleno del año, el ayuntamiento de Negueira de Muñiz se declaró territorio libre de eólicos. En el único punto del día, incluido a raíz de la presentación de una moción de la Agrupación Municipal Negueira Viva, se debatió lo perjudicial que resultaría para el ayuntamiento la implantación de explotaciones eólicas debido al gran valor ecológico y fragilidad ambiental del entorno.

La población agrupada en torno a la Plataforma Stop Eólicos Negueira considera la decisión una muy buena noticia y espera que anime a otros ayuntamientos a hacer lo mismo con el fin de evitar los daños irreparables que causan este tipo de proyectos. No obstante, la plataforma dice ser consciente de que este es solo un pequeño paso en la dirección correcta y no se debe bajar la guardia ante la amenaza de los planes de las grandes corporaciones del sector eléctrico en toda la zona. De hecho, ya existe una amenaza real, pues hay proyectado un nuevo parque eólico en la Sierra de Liñares que contraviene esta declaración.

El ayuntamiento en su totalidad pertenece a la Reserva de la Biosfera Río Eo, Oscos y Tierras de Burón y una gran parte del territorio es Zona de Especial Protección de Aves (ZEPA) y está protegido por la Red Natura 2000, lo que explica la tragedia que supondría la construcción de enormes parques de eólicos y sus correspondientes vías de evacuación. Además, el ayuntamiento todavía conserva en su memoria las nefastas consecuencias de haber sufrido otro expolio por parte de la industria energética a mediados de la década de 1950 con la construcción del embalse de Grandas de Salime. Este embalse supuso la expropiación de las tierras más fértiles y pueblos enteros quedaron sumergidos bajo sus aguas. También, dejó al ayuntamiento dividido en dos y varias parroquias quedaron prácticamente incomunicadas, condenando a una de sus riberas a su casi completa despoblación.

 

La Plataforma Stop Eólicos Negueira reconoce la necesidad de una transición energética pero se opone a la que está basada en un modelo expoliador y depredador en el que no existe participación social ni garantías de protección medioambiental, y que se presenta de forma fraudulenta mediante proyectos fragmentados con el fin de ocultar su impacto real. La implantación de este tipo de explotaciones eólicas supondría privar de futuro a la población del ayuntamiento, que está aumentando, rejuveneciendo y liderando proyectos innovadores respetuosos con el medio.

 

social youtube xornalgalicia   feed-image