14/05/2025.- A sección sexta da Audiencia Provincial da Coruña, con sede en Santiago de Compostela, decreta a absolución dun acusado dun delito continuado de corrupción de menores do artigo 189.1 b, en relación co artigo 189.2 a b e c do Código Penal, vixente tras a Lei Orgánica 8/2021, do 4 de xuño, de protección integral á infancia e a adolescencia fronte á violencia.
O tribunal explica na sentenza que non efectúa unha declaración de feitos probados porque non existiu “unha acusación válida”. No fallo, indica que absolve ao sospeitoso porque “a súa declaración en fase de instrución é nula, ao acordarse e practicarse fóra do prazo establecido no artigo 324 da Lei de Axuizamento Criminal, o que tiña que motivar o sobresemento das actuacións, ao non poderse finalizar a instrución”. Os maxistrados inciden en que a declaración do investigado se realizou fóra do prazo previsto, pois o prazo máximo ordinario de instrución expirara. A Sala, polo tanto, declara nulo “todo o actuado, tanto o auto de procedemento abreviado como o de apertura de xuízo oral”. A sentenza non é firme, pois cabe presentar recurso ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia.
****
La Audiencia de A Coruña absuelve a un acusado de corrupción de menores por expirar el plazo máximo de instrucción
14/05/2025.- La sección sexta de la Audiencia Provincial de A Coruña, con sede en Santiago de Compostela, ha decretado la absolución de un acusado de un delito continuado de corrupción de menores del artículo 189.1 b, en relación con el artículo 189.2 a b y c del Código Penal, vigente tras la Ley Orgánica 8/2021, de 4 de junio, de protección integral a la infancia y la adolescencia frente a la violencia.
El tribunal explica en la sentencia que no ha efectuado una declaración de hechos probados porque no existió “una acusación válida”. En el fallo, indica que ha absuelto al sospechoso porque “su declaración en fase de instrucción es nula, al haberse acordado y practicado fuera del plazo establecido en el artículo 324 de la Ley de Enjuiciamiento Criminal, lo que tenía que haber motivado el sobreseimiento de las actuaciones, al no poderse finalizar la instrucción”. Los magistrados inciden en que la declaración del investigado se realizó fuera del plazo previsto, pues el plazo máximo ordinario de instrucción había expirado. La Sala, por lo tanto, ha declarado nulo “todo lo actuado, tanto el auto de procedimiento abreviado como el de apertura de juicio oral”. La sentencia no es firme, pues cabe presentar recurso ante el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia.