Información

O xulgado finaliza a instrución da Operación Qatedra e dirixe a causa contra tres responsables dunha consultoría

Información
14 Marzo 2019

O Xulgado de Primeira Instancia e Instrución número 1 de Lalín finalizou a investigación da coñecida como Operación Qatedra, relacionada cunha presunta fraude de subvencións destinadas a cursos de formación. A maxistrada acordou que a causa se siga contra os dous irmáns responsables dunha consultoría e a muller dun deles por se os feitos que se lles imputan fosen constitutivos dun delito de falsidade documental continuada en documentos oficiais e pertenza a grupo criminal. A instrutora acordou no auto notificado hoxe o sobresemento da causa respecto os outros 51 investigados.

OPERACIÓN ZETA› Crespo afirma que contrató al “mejor amigo de Feijóo” como “abrepuertas”..+

El principal imputado en la trama de los cursos asegura que el presidente alertó a su conseguidor de los pinchazos telefónicos

 

A xuíza indica que hai indicios de que os dous irmáns “idearon un sistema para a obtención de subvencións da Administración autonómica”. Para iso, supostamente convencían a empresas para que solicitasen axudas para a formación dos seus empregados. A consultoría que dirixían os dous investigados e na que a muller dun deles participaba “de forma activa” achegaba, segundo sinala a instrutora, “toda a infraestrutura necesaria, incluída a financeira, para realizar a tramitación administrativa”.

 

En todos os expedientes de subvención era necesario facer constar os traballadores que participaban nas clases, así como a súa avaliación, con firma, en moitos casos, dos alumnos. “Como en ocasións non era factible cubrir a cota de traballadores partícipes no curso, os irmáns, que actuaban de común acordo, incluíron nos diversos cursos que organizaban a traballadores que non participaran nos mesmos, incluíndo todos os datos relativos aos mesmos e imitando as súas firmas en moitos casos, todo iso con pleno coñecemento de que a declaración desas falsas presenzas nos cursos tiña por obxecto formar parte do expediente administrativo de subvención e ía ser valorada pola administración á hora da concesión da mesma”.

En canto ao sobresemento da Operación Qatedra, a instrutora sinala no auto que respecto a trece persoas non resultan “debidamente acreditados” os indicios de que fose perpetrado o delito debido a todos os expedientes que non están incluídos na relación de feitos. A titular do Xulgado de Primeira Instancia e Instrución número 1 de Lalín tamén decretou o sobresemento por prescrición da responsabilidade criminal sobre os expedientes promovidos por un sindicato contra dúas persoas. Respecto a tres das investigadas, a maxistrada argumenta no auto que non quedou acreditado que tivesen “poder de disposición sobre os feitos obxectos de investigación” e, ademais, salienta que os feitos prescribiron en relación a elas. A xuíza, respecto a outros once sospeitosos, sinala que nalgúns casos “non foron nin profesores dos cursos” e ademais, nalgúns casos, a causa prescribira.

En relación aos vinte e dous empresarios investigados, a xuíza sostén que foi imposible determinar quen dentro desas compañías tiña o control do curso. Ademais, destaca que “na maior parte dos casos” os feitos prescribiron. Contra o auto cabe presentar recurso. En canto sexa firme, darase traslado ao Ministerio Fiscal para que no prazo de dez días solicite a apertura de xuízo oral formulando escrito de acusación, o sobresemento da causa ou, excepcionalmente, a práctica de dilixencias complementarias.

***

El juzgado finaliza la instrucción de la Operación Qatedra y dirige la causa contra tres responsables de una consultoría

 

13/03/2019.- El Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 de Lalín ha finalizado la investigación de la conocida como Operación Qatedra, relacionada con un presunto fraude de subvenciones destinadas a cursos de formación. La magistrada ha acordado que la causa se siga contra los dos hermanos responsables de una consultoría y la mujer de uno de ellos por si los hechos que se les imputan fuesen constitutivos de un delito de falsedad documental continuada en documentos oficiales y pertenencia a grupo criminal. La instructora ha acordado en el auto notificado hoy el sobreseimiento de la causa respecto a los otros 51 investigados.

La jueza indica que hay indicios de que los dos hermanos “idearon un sistema para la obtención de subvenciones de la Administración autonómica”. Para ello, supuestamente convencían a empresas para que solicitasen ayudas para la formación de sus empleados. La consultoría que dirigían los dos investigados y en la que la mujer de uno de ellos participaba “de forma activa” aportaba, según señala la instructora, “toda la infraestructura necesaria, incluida la financiera, para realizar la tramitación administrativa”.

En todos los expedientes de subvención era necesario hacer constar los trabajadores que participaban en las clases, así como su evaluación, con firma, en muchos casos, de los alumnos. “Como en ocasiones no era factible cubrir el cupo de trabajadores partícipes en el curso, los hermanos, que actuaban de común acuerdo, incluyeron en los diversos cursos que organizaban a trabajadores que no habían participado en los mismos, incluyendo todos los datos relativos a los mismos e imitando sus firmas en muchos casos, todo ello con pleno conocimiento de que la declaración de esas falsas presencias en los cursos tenía por objeto formar parte del expediente administrativo de subvención e iba a ser valorada por la administración a la hora de la concesión de la misma”.

En cuanto al sobreseimiento, la instructora señala en el auto que respecto a trece personas no resultan “debidamente acreditados” los indicios de haberse perpetrado el delito debido a todos los expedientes que no están incluidos en la relación de hechos. La titular del Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 de Lalín también ha decretado el sobreseimiento por prescripción de la responsabilidad criminal sobre los expedientes promovidos por un sindicato contra dos personas. Respecto a tres de las investigadas, la magistrada argumenta en el auto que no ha quedado acreditado que tuvieran “poder de disposición sobre los hechos objetos de investigación” y, además, subraya que los hechos están prescritos en relación a ellas. La jueza, respecto a otros once sospechosos, señala que en algunos casos “no fueron ni profesores de los cursos” y además, en algunos casos, la causa estaría prescrita contra ellos.

En relación a los veintidós empresarios investigados, la jueza sostiene que ha sido imposible determinar quién dentro de esas compañías tenía el control del curso. Además, destaca que “en la mayor parte de los casos” los hechos están prescritos. Contra el auto cabe presentar recurso. En cuanto sea firme, se dará traslado al Ministerio Fiscal para que en el plazo de diez días solicite la apertura de juicio oral formulando escrito de acusación, el sobreseimiento de la causa o, excepcionalmente, la práctica de diligencias complementarias.

  Operación Zeta: Crespo afirma que contrató al “mejor amigo de Feijóo” como “abrepuertas” | Galicia | EL PAÍS

Crespo afirma que contrató al “mejor amigo de Feijóo” como “abrepuertas”

El principal imputado en la trama de los cursos asegura que el presidente alertó a su conseguidor de los pinchazos telefónicos

En primera fila, Feijóo, Louzán y Pachi Lucas, en los toros en 2011
En primera fila, Feijóo, Louzán y Pachi Lucas, en los toros en 2011

Gerardo Crespo, al que una juez de A Coruña acusa de dirigir una trama empresarial para defraudar subvenciones públicas a cursos de empleo, admite que tuvo en nómina durante año y medio al empresario Pachi Lucas para que le hiciese de “abrepuertas”. Crespo, hasta ahora militante del PP, señala a Lucas —a quien asegura que pagaba 3.000 euros al mes— como “el mejor amigo” del presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo.

 

En una entrevista en el programa A vivir que son dos días del circuito gallego de la SER, Crespo explicó que su relación con Lucas, a quien la policía señala como su mediador ante la cúpula del PP, se rompió a principios de 2012. Hasta entonces, había trabajado para él en una función que el empresario coruñés se resiste a calificar de conseguidor, pero que define como “abrepuertas”.

 

La ruptura se produjo cuando la Xunta, poco después de que se abriese una investigación judicial, comenzó a inspeccionar las empresas de Crespo. “Dejó de coger el teléfono, desconectó de nosotros, lógicamente porque le avisó su íntimo amigo Núñez Feijóo de los pinchazos”, afirmó el principal imputado en la llamada Operación Zeta.

Crespo, que recuerda que entró como militante de Alianza Popular con 18 años, cuando eran “cuatro gatos”, expresó en la entrevista radiofónica su malestar con los dirigentes del PP gallego: “Me han decepcionado las actitudes desleales de Carlos Negreira, alcalde de A Coruña [el sumario del caso deja constancia de la fluida relación entre ambos] de Beatriz Mato como conselleira de Traballo, del propio presidente de la Xunta... Si yo tengo en plantilla a su mejor amigo, que duerme muchas veces en Monte Pío [residencia oficial del presidente] lo mínimo es avisarme ‘tienes pinchado el teléfono’. Porque ellos avisaron a Pachi Lucas, se desmarcaron de mí revocándome los cursos y dejaron de cogerme el teléfono”.

Crespo considera además “muy extraño” que la policía no haya interrogado aún a Lucas, la persona, según él, que sí le advirtió de que sus comunicaciones estaban intervenidas. El empresario anuncia que explicará ante la juez si dio donativos opacos al PP, como aparece en una contabilidad b de sus empresas incautada por la policía. Insiste en que no se considera un corrupto, que está “en paz y tranquilidad” y que todos los cursos subvencionados fueron impartidos.

lineaazul 1600

As mulleres do Mar, cambiaron de zona de marisqueiro, abandonan a Mar polos fondos públicos baixo chiringuitos de foros, xornadas e un longo etc

  Algunhas da foto, non pisaron o Mar na sua vida.....? A presidenta da Deputación, Carmela Silva, xunto á deputada provincial, Isaura Abelairas, á alcaldesa de Redondela, Digna Rivas, a profesora e...

20-06-2019 Votos:39 Galicia Redacción Xornal Galicia

OS SOCIALISTAS SINALAN QUE O PPdeG NA XUNTA ( Goberno de Feijóo ) “DESFRUTA EXPLOTANDO AOS TRABALLADORES” DA SANIDADE PÚBLICA

Julio Torrado respalda as protestas dos facultativos de Atención Primaria e reclama no Parlamento máis contratos e menos precariedade laboral na sanidade pública

19-06-2019 Votos:68 Galicia Redacción Xornal Galicia

A Audiencia de Lugo condena dous comerciais dunha eléctrica por falsear contratos para cobrar comisións

19-06-2019 Votos:66 Galicia xornalgalicia

A sección segunda da Audiencia Provincial de Lugo condenou dous comerciais dunha empresa de electricidade por subscribir catorce contratos de...

Denuncian que a falta de un informe xurídico,mostra a «mala xestión» da Consellaría do Medio Rural ( baixo goberno do PP…

19-06-2019 Votos:84 Galicia xornalgalicia

CCOO denuncia o «atraso inxustificado» da resolución do proceso selectivo de veterinarias e veterinarios da Xunta. Cita Xornal Galicia;  En Galicia non...

Convidan a todo o persoal funcionario e laboral, a solicitar por vía administrativa o complemento de carreira profesiona…

19-06-2019 Votos:87 Galicia xornalgalicia

En previsión das futuras sentenzas que se produzan, a CIG convida a todo o persoal funcionario e laboral (independentemente do...

A USC ofertará o vindeiro curso un total de 44 graos, nove dobres graos e 66 mestrados

19-06-2019 Votos:68 Galicia xornalgalicia

Victoria Otero e Antonio López, durante a presentación da oferta docente para o próximo curso. Foto: Servimav-USC A USC ofertará o...

Italia sanciona a Babcock con cerca de 51 millones de Euros, mientras en Galicia "campa a sus anchas bajo la impun…

18-06-2019 Votos:336 Galicia xornalgalicia

Roma, ITA.- El órgano competente Italiano que vela por el cumplimento de las normas de competencia la “Autorità Garante della...

Mais do 77% dos votos na consulta do Concello, a favor de declarar algunhas praias libres de tabaco

18-06-2019 Votos:78 Galicia xornalgalicia

A cifra supera o 82% para o estadio municipal de Balaídos, segundo revelou hoxe martes Abel Caballero, quen ve unha...

Concentración mércores 19 xuño: petición de concursos inmediatos e demisión do director xeral de Función Pública

18-06-2019 Votos:99 Galicia xornalgalicia

A CIG-Autonómica convoca unha mobilización para denunciar a nefasta xestión de persoal de Función Pública; exixir a convocatoria inmediata de concursos de...

Evencio Ferrero inicia o seu quinto mandato como alcalde de Carballo

18-06-2019 Votos:87 Galicia xornalgalicia

Nova corporación municipal Evencio Ferrero Rodríguez, do BNG, inicia o seu quinto mandato como alcalde de Carballo tras ser elixido no...

Los informes de la pobreza y miseria humana ponen al Gobierno de Feijóo en la Xunta contra las cuerdas, en el límte de la vulneración de los derechos humanos contra los ciudadanos/as.

Los informes sociales convierten al Gobierno de Feijóo en la Xunta " PPdeG" en el gestor de un "verdadero estercolero humano de pobreza y miseria que roza la vulneración de los Derechos Humanos " difícil de recuperarse mientras no haya un cambio de gobierno. El 22,6 % de la población gallega está en riesgo de pobreza y/o exclusión social en el...

19-06-2019 Votos:125 Reportaxes a fondo Redacción Xornal Galicia

El Periodista Miguel Delgado pone en conocimiento de las Principales Organizaciones Internacionales de defensa de los periodistas los ataques contra su persona por Instituciones de Galicia por ejercer la libertad de Prensa.

La Federación Internacional de Periodistas (FIP) ha editado un “Manual de Protección para Periodistas” y ha creado un Fondo de Solidaridad en favor de los periodistas amenazados, a fin de proporcionarles ayuda material y asistencia jurídica. Este fondo forma parte de las actividades del Programa FIP sobre la Seguridad Personal de los Periodistas, que comprenden la realización de encuestas, la...

17-06-2019 Votos:255 Reportaxes a fondo Redacción Xornal Galicia

lineaazul 1600

lineaazul 1600

Denuncian a Xunta ( PPdeG ) por vulneración da Lei de Protección de Datos

19-06-2019 Votos:87 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia - avatar Redacción Xornal Galicia

En abril denunciábamos xa a privatización na DX de Patrimonio Cultural da elaboración de informes que son tarefa propia do persoal público de Cultura. Agora vén a outra cara da moeda: a...

REPORTAJE EXCLUSIVO: Denuncian al DIRECTOR XERAL DE DEFENSA DO MONTE Y la SECRETARIA XERAL TECNICA DA CONSELLERIA DO MED…

19-06-2019 Votos:204 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

SEPROGAL SERVICIOS AEREOS, SL ha presentado denuncia ante la Mesa de Contratación de Galicia contra las adjudicaciones presuntamente "irregulares" de...

El Gobierno del PPdeG (Feijóo) orquestó una Fundación desde el Sergas para inyectarle dinero público mientras sus emplea…

18-06-2019 Votos:212 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Feijóo inyecta mais de 5.129.303,59 euros a la Fundación Pública Urxencias Sanitarias de Galicia-061 5.129.303,59 mediante gestión directa del Sergas. Denuncian...

Secretaría de Medios. Vicepresidenta de Retegal. Patrona Fundación Cela. Autoridad Portuaria A Coruña. Consello Asesor A…

17-06-2019 Votos:207 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Pregunta pública a Mar Sánchez Sierra sobre amanezas judiciales a periodistas que publiquen de Miguel Delgado y Pladesemapesga. Sra María del...

Mar Sánchez Sierra en una querella contra Miguel Delgado pretende en su escrito de acusación que a sus variados cargos p…

16-06-2019 Votos:203 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Mar Sanchez Sierra pide en una querella el borrado de sus datos en los variados cargos públicos, entendiendo esta parate...

Pregunta pública a Mar Sánchez Sierra sobre amanezas judiciales a periodistas que publiquen de Miguel Delgado y Pladesem…

16-06-2019 Votos:346 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Sra María del Mar Sánchez Sierra, podría explicarnos este correo de un periodista de la Voz de Galicia a la...

Para la Secretaría de Medios de la Xunta utilizar coches oficiales para ir a fiestas políticas del PP que pagamos todos …

15-06-2019 Votos:236 Xunta de Galicia Redacción Xornal Galicia

Diversas entidades piden colocar  "gps de localización y navegación " a los coches oficiales de la Xunta para comprobar si...

Un seminario internacional e unha exposición de fotos de Plácido Castro tenden pontes entre Galicia e Irlanda

18-06-2019 Votos:76 Noticia destacada de Galicia Redacción Xornal Galicia

O venres 21 de xuño inaugurarase na sala Rivas Briones a exposición “A Irlanda de Plácido Castro”, que reproduce 45 instantáneas realizadas ...

Reportaxe; Con esta xustiza para que precisa letrados e defensa o Partido Popular "España confirma que nunca existiu un Estado de Dereito que se perdiu desde 1936".

11-06-2019 Votos:251 Noticia destacada de Galicia Redacción Xornal Galicia

Un xuíz acubilla ao PP cunha excepción legal para prohibir imaxes do primeiro xuízo a un partido políticoO Tribunal Constitucional deu a raz...

Nova Lei de Pesca Continental: Ríos para a vida ou para o negocio?

10-06-2019 Votos:291 Noticia destacada de Galicia Redacción Xornal Galicia

A Xunta vén de apresentar o anteproxecto de Lei de Pesca Continental coa vocación de...

Os políticos todos de acordo en xogar a billarda como modalidade deportiva

06-06-2019 Votos:440 Noticia destacada de Galicia Redacción Xornal Galicia

Entre os asuntos tratados na na Comisión primeira  celebrada no Parlamento galego o martes 4...

Pladesemapesga Día Mundial de los Océanos

06-06-2019 Votos:460 Noticia destacada de Galicia Redacción Xornal Galicia

Si bien no usar bolsas y pajitas de plástico es un paso importante en la...

Imputado o maxistrado Miguel Florit por violar a independencia dun xornalista

19-06-2019 Votos:58 Portada Redacción Xornal Galicia

A instrutora impútalle os delitos de prevaricación, vulneración do segredo profesional, interceptación ilegal de comunicacións e violación de domicilio. O Tribunal...

A Peña Ciclista Amigos de Santiago (Ávila) culmina a 32ª edición da súa ciclomarcha a Compostela

18-06-2019 Votos:66 Portada Redacción Xornal Galicia

A concelleira de Deportes, Esther Pedrosa, recibiu no salón vermello de Raxoi os integrantes da Peña Ciclista Amigos de Santiago...

Amador Pena e Tina Fernández, campións da Carreira Popular 10K Concello de Carballo

18-06-2019 Votos:69 Portada Redacción Xornal Galicia

Gañadores/as da categoría absoluta (FOTO: Basilio Bello-La Voz de Galicia) O atletismo anticipou a festa en Carballo, enchendo a Praza do...

300 poboacións e miles de cidadáns/ás sairán á rúa, para reclamar pensións dignas ante subidas de soldos escandalosas do…

16-06-2019 Votos:148 Portada Redacción Xornal Galicia

Este luns 17 de xuño, a Coordinadora Estatal pola Defensa do Sistema Público de Pensións (COESPE) da que MODEPEN é...

lineaazul 1600

Urxen á Rosa Quintana a acelerar a execución dos fondos europeos na pesca galega antes de perdelos todos.

18-06-2019 Votos:54 Preguiza Redacción Xornal Galicia - avatar Redacción Xornal Galicia

A deputada do BNG, Montse Prado, reclamou hoxe na comisión de Pesca, a través dunha proposición non de lei, instar á Xunta a presentar  no Parlamento un informe  detallado “cos...

Manuel Jaime Cabezas Enríquez no tenía ningún periodo de cotización a la Seguridad Social antes de ser diputado o designado por el…

16-06-2019 Votos:101 Preguiza Redacción Xornal Galicia - avatar Redacción Xornal Galicia

Según el periódico digital “El Confidencial”, del 16 de marzo de 2012 “las Cortes pagan desde 2008 las cotizaciones a la Seguridad Social del ex-senador popular Manuel Jaime Cabezas Enríquez...

La gran mentira..- Ramiro Carregal, con 89 años y dueño de la conservera Frinsa, afirma que a cotizado 87 años contribuidos

16-06-2019 Votos:247 Preguiza Redacción Xornal Galicia - avatar Redacción Xornal Galicia

Ampliar fotoRamiro Carregal (derecha), en una imagen de archivo. ÓSCAR CORRAL “La gente me para por la calle y me pregunta: ¿cómo puedes haber cotizado 87 años a la Seguridad Social si...

Que teñen preguiza. Nunca quixeron traballar:  Denuncia; Envíanos los datos a holgazan@acciónytransparenciapublica.com     mais sobre preguiza..+


 

A eclipse parcial de Lúa do 16 de xullo será o principal fenómeno astronómico...

Entre o 6 e o 14 de setembro proxectaranse 111 curtas, cunha nova Sección Experimental...

comocrearunaalertadenoticiasxornalgalicia

CARTA ABIERTA DE UN DISIDENTE A MAR SANCHEZ SIERRA EN SU CONDICION DE DIRECTORA GENERAL DE MEDIOS DE LA XUNTA DE GALICIA.

Oposicion disidentes transfugas LRZIMA20171108 0009 11La libertad de expresión es el fundamento de los derechos humanos , fuente de la humanidad , madre de la verdad. (Liu Xiaobo, Premio Nobel ) ,se puede aplicar en aquellas circunstancias donde no existe la  libertad de expresión y su ejercicio por cualquier persona puede suponer , la persecución, la cárcel y en último caso , su liquidación física...(+)

Feijóo y su amigo Marcia Dourado PPdeG y sus amistades "de la droga" familiarizados con Feijóo y Rajoy que asistía a reuniones orgánicas.

O BNG prepara xa as eleccións Galegas e “ve moitas posibilidades” para liderar a alternativa ao PP que se "destapou…

18-06-2019 Votos:54 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

A portavoz nacional do BNG, Ana Pontón  afirma que o...

COMUNICADO Consejo Político Gallego de Xuntos Actua, y la Coordinadora de la plataforma ciudadana Xuntos X Galicia

05-06-2019 Votos:358 Elecciones municipales de Galicia Redacción Xornal Galicia

Reunidos el Consejo Político Gallego de Xuntos Actua, y la...

Utilidades y gadgets útiles para toda la familia

19-06-2019 Votos:54 Comunicados Redacción Xornal Galicia

Tanto para hacer un regalo, como para nosotros mismos, tenemos hoy en día muchísimas opciones...

Heritage Media, nueva comercializadora del Grupo Zinet Media para sus portales internacionales

18-06-2019 Votos:74 Comunicados Redacción Xornal Galicia

Heritage Media, ha firmado un acuerdo con Zinet Media Global para la representación comercial de...

“Armas y Almas”, la más reciente exposición de Daniel Garbade en el Ateneo de Madrid

18-06-2019 Votos:75 Comunicados Redacción Xornal Galicia

“Armas y Almas” es la nueva propuesta del artista Daniel Garbade, quien ha hecho gala...

Sale al mercado un revolucionario método para combatir las infecciones vaginales recurrentes

18-06-2019 Votos:104 Comunicados Redacción Xornal Galicia

En algún momento de nuestra vida, casi todas sufriremos algún problema relacionado con la salud...

Xavier Melero y Jordi Pina fixeron unha maxestuosa interpretación de Dereito...

Carta aberta aos alcaldes de Baiona e Oia.

Desde Movemento Oia (En Marea), dirixímonos...

pregueciceiros as de galicia

 

Denuncia; envíanos los datos a

holgazan@accionytransparenciapublica.com