Información
Localidades de Galicia

O xulgado conclúe a investigación sobre presuntos contratos irregulares no Concello do Carballiño

Información
09 Enero 2019 264 votos
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

O Xulgado de Primeira Instancia e Instrución número 2 do Carballiño finalizou a investigación sobre as contratacións realizadas entre 1999 e 2011 por dous ex alcaldes do Carballiño, Manuel V. e Carlos Alberto M., e os ex concelleiros Elisa D., Alfonso P. e José Antonio B. A maxistrada acordou que a causa se siga contra os cinco investigados por se os feitos que se lles imputan fosen constitutivos de cinco delitos de prevaricación continuada. A xuíza tamén decretou no auto emitido hoxe o sobresemento provisional respecto da presunta falsidade documental atribuída a Carlos Alberto M. e a persoación do Concello do Carballiño como responsable civil subsidiario.

 

A instrutora conclúe que existen indicios de que os investigados, no exercicio dos seus cargos, subscribiron nos seus respectivos períodos de mandato “un gran número de contratacións de persoal laboral de duración determinada para o desempeño de labores de competencia municipal”, en concreto, respecto de 60 traballadores. Eses contratos temporais, que finalmente deviñeron en indefinidos, foron realizados polos ex alcaldes e ex concelleiros en representación do Concello do Carballiño, presuntamente, “sen atender aos principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade que deben inspirar a contratación pública”.

Os investigados, supostamente, coñecían “as advertencias e reparos de legalidade realizados en ocasións pola interventora e o secretario”, segundo sinala a instrutora, quen tamén destaca que “en ningún caso pediron informes sobre a legalidade das contratacións que efectuaban”. A maxistrada, ademais, afirma que, a pesar das procuras de documentación, tanto a requirimento do TSXG como do xulgado, non puideron acharse os expedientes "da inmensa maioría dos contratos incluídos na causa”.

A xuíza admite, con todo, que tamén existen indicios que apoiarían algúns dos argumentos das defensas. Os investigados alegan que ata 2007 non había regulación específica dos procedementos de selección de persoal laboral temporal ao servizo da administración local. Ademais, aseguran que existiron procedementos de selección dos traballadores, aínda que os expedientes se acharían “dispersos” en diversas dependencias municipais.

“No presente caso hai indicios de diversa natureza, a maioría deles apoiando a versión sostida polo Ministerio Fiscal nas súas querelas e outros apoiando, polo menos parcialmente, as versións das defensas”, destaca a maxistrada, quen lembra que corresponde ao órgano de axuizamento “valorar a maior ou menor transcendencia daqueles indicios para integrar os requisitos xurisprudenciais do delito de prevaricación”.

A titular do Xulgado de Primeira Instancia e Instrución número 2 do Carballiño deu por finalizada a instrución e acordou dar traslado ao Ministerio Fiscal e ás acusacións para que no prazo de dez días formulen escrito de acusación, solicitando a apertura de xuízo oral, o sobresemento da causa ou, excepcionalmente, a práctica de dilixencias complementarias. O auto non é firme, xa que contra el cabe recurso, ante o propio xulgado e a Audiencia Provincial de Ourense.
 
***


El juzgado concluye la investigación sobre presuntos contratos irregulares en el Ayuntamiento de O Carballiño

 

8/01/2018.- El Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 2 de O Carballiño ha finalizado la investigación sobre las contrataciones realizadas entre 1999 y 2011 por dos exalcaldes de O Carballiño, Manuel V. y Carlos Alberto M., y los exconcejales Elisa D., Alfonso P. y José Antonio B. La magistrada ha acordado que la causa se siga contra los cinco investigados por si los hechos que se les imputan fuesen constitutivos de cinco delitos de prevaricación continuada. La jueza también ha decretado en el auto emitido hoy el sobreseimiento provisional respecto de la presunta falsedad documental atribuida a Carlos Alberto M. y la personación del Ayuntamiento de O Carballiño como responsable civil subsidiario.

La instructora concluye que existen indicios de que los investigados, en el ejercicio de sus cargos, suscribieron en sus respectivos periodos de mandato “un gran número de contrataciones de personal laboral de duración determinada para el desempeño de labores de competencia municipal”, en concreto, respecto de 60 trabajadores. Esos contratos temporales, que finalmente devinieron en indefinidos, fueron realizados por los exalcaldes y exconcejales en representación del Ayuntamiento de O Carballiño, presuntamente, “sin atender a los principios de igualdad, mérito, capacidad y publicidad que deben inspirar la contratación pública”.

Los investigados, supuestamente, conocían “las advertencias y reparos de legalidad realizados en ocasiones por la interventora y el secretario”, según señala la instructora, quien también destaca que “en ningún caso pidieron informes sobre la legalidad de las contrataciones que efectuaban”. La magistrada, además, afirma que, a pesar de las búsquedas de documentación, tanto a requerimiento del TSXG como del juzgado, no han podido hallarse los expedientes "de la inmensa mayoría de los contratos obrantes en la causa”.

La jueza admite, no obstante, que también existen indicios que respaldarían algunos de los argumentos de las defensas, quienes alegan que hasta 2007 no había regulación específica de los procedimientos de selección de personal laboral temporal al servicio de la administración local. Además, aseguran que existieron procedimientos de selección de los trabajadores, si bien los expedientes se hallarían “dispersos” en diversas dependencias municipales.

“En el presente caso obran indicios de diversa índole, la mayoría de ellos respaldando la versión sostenida por el Ministerio Fiscal en sus querellas y otros respaldando, al menos parcialmente, las versiones de las defensas”, destaca la magistrada, quien recuerda que corresponde al órgano de enjuiciamiento “valorar la mayor o menor trascendencia de aquellos indicios de cara a integrar los requisitos jurisprudenciales del delito de prevaricación”.

La titular del Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 2 de O Carballiño ha dado por finalizada la instrucción y ha acordado dar traslado al Ministerio Fiscal y a las acusaciones personadas para que en el plazo de diez días formulen escrito de acusación, solicitando la apertura de juicio oral, el sobreseimiento de la causa o, excepcionalmente, la práctica de diligencias complementarias. El auto no es firme, ya que contra él cabe recurso, ante el propio juzgado y la Audiencia Provincial de Ourense.

lineaazul 1600

Estimada lectora, estimado lector,

O 26 de marzo a Unión Europea...

La penúltima jornada de pruebas que se iba a celebrar en Baiona...

As entradas sairán á venda en próximas datas cun prezo que...

Celebrarase do 5 ao 29 de abril nos restaurantes, ao igual que...

lineaazul 1600